مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 14:102017-02-25اجتماعي

آغاز مرمت اضطراری کوشک نور آباد ایذه


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از آغاز مرمت اضطراری کوشک نورآباد در شهرستان ایذه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما "مرکز خوزستان ،خسرو نشان افزود: این بنا در سال 87 مرمت شد ، اما چون وضعیت مالکیت و بهره برداری آن مشخص نشد، نفوذ آب بین لایه های کوشک و عدم نگهداری این بنای تاریخی ، منجر به آسیب بخشی از دیوار آن شد.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد از این بنا طی چند روز اخیر ریزش کرده است، تصریح کرد: بر اثر ریزش طاق، دیواره یکی از اتاق های کوشک نورآباد از حالت طبیعی و شاقولی خارج شده و نفوذ آب بین لایه های سنگی بنا، سبب فرو ریختن آن شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگریخوزستان ادامه داد: با توجه به اهمیت کوشک نورآباد ایذه ، با مکاتبه ای که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری خوزستان انجام شد، اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال برای مرمت اضطراری به این عمارت اختصاص یافت .

کوشک نورآباد مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان ایذه، روستای نورآباد واقع شده و این اثر در تاریخ 11 بهمن 1378 با شماره ثبت 2570 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کوشک نورآباد تنها کوشک با ارزش تاریخی شهر ایده است که در مسیری به یک آبشار منتهی می شود و از جمله دلایل ساخت این بنا وجود همین آبشار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت اضطراری کوشک نور آباد ایذه

آغاز مرمت اضطراری کوشک نور آباد ایذه