مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 20:252017-02-24سياسي

رسیدگی به وضعیت بازار وکیل


مشکلات تاسیساتی بازار وکیل شیراز برطرف می شود.

- "، مرکز فارس، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: اقدامات عملیاتی پیرامون مرمت و برطرف کردن مشکلات تاسیساتی بازار وکیل، بر اساس تفاهم نامه مشترک میراث فرهنگی، شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی، شورای شهر و شورای بازار اجرایی می شود.

مصیب امیری با بیان این که این کار در دو برنامه ویژه کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود افزود: بازار وکیل یکی از شاه کارهای معماری دوران زندیه با کاربرد اقتصادی است و برای حفظ و نگهداری این اثر تاریخی ارزشمند باید کارگروه ویژه ای تشکیل شود.

وی گفت: ظاهر این بازار تاریخی باید متناسب با شان بازار باشد ولی تخلفاتی در این زمینه توسط کسبه بازار صورت گرفته است که در چند روز آینده با حضور تیم مشترک از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، شهرداری تاریخی و فرهنگی و نمایندگان شورای بازار برای رفع تخلفات اقدامات اجرایی صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد بازار به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر شیراز گفت: کسبه بازار با در نظر داشتن جاذبه بودن این اثر می توانند با رعایت اصول حفاظتی منظری، تاریخی و معماری در جهت جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی خوش بین به رونق اقتصادی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدگی به وضعیت بازار وکیل

رسیدگی به وضعیت بازار وکیل