مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 14:402017-02-24اقتصادي

ایران در متن تزانزیت منطقه


وزارت راه و شهرسازی در طول سال های گذشته یکی از اصلی ترین دغدغه های خود را حول محور ترانزیتی ایران تعریف کرده، مساله ای که پس از چند سال پیگیری و مذاکره به نظر می رسد نتایج خود را در سطح کشورهای منطقه نشان داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از آنکه توافق هسته ای ایران با شش کشور قدرتمند جهانی به طور رسمی اجرایی شد، یکی از اصلی ترین مسائلی که در حوزه زیرساخت های کشور مورد پیگیری قرار گرفت، بحث ارتقاء سهم ایران در بازارهای ترانزیتی منطقه بود، موضوعی که در دو محور ریلی و جاده ای تعریف می شود.

وزارت راه و شهرسازی ایران تلاش کرده با برنامه ریزی برای رساندن شبکه آزادراهی به مرزهای پرتردد کشور شانس حضور محموله های ترانزیتی بین المللی را در راه های کشور افزایش دهد.

در کنار آن ارتقاء شبکه ریلی و اتصال چهارگوشه کشور به خط راه آهن نیز اولویت دیگری است که از سوی مقامات کشور با پیگیری جدی به امیدواری های زیادی رسیده است.

پس از آنکه ایران توافق خود برای اتصال به شبکه ریلی آذربایجان، عراق و افغانستان را نهایی کرد و نسبت به توسعه شبکه ریلی در مرز مشترک با ترکمنستان و ترکیه اقداماتی جدید را انجام داد، حالا نوبت به یکی دیگر از همسایگان کشور رسیده تا شانس خود را در عرصه ترانزیتی ایران امتحان کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در متن تزانزیت منطقه

ایران در متن تزانزیت منطقه