مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 13:552017-02-24اجتماعي

موفقیت راهبرد کاهش آلودگی هوا و برنامه های جدید


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست : برای حل معضل آلایندگی و آلودگی برنامه مدونی با عنوان راهبرد کاهش آلودگی هوا در اردیبهشت 93 تصویب کردیم.

- سعید متصدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" افزود : این برنامه 9 محور و 45 فعالیت دارد که وظایف دستگاه های مختلف را مشخص کرده است .

و اگرچه دربرخی روزها آلودگی هوا و شرایط هشدار و پدیده های مانند گرد و غبار را داشتیم اما روند تولید آلاینده ها آلودگی هوا در کشور رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا حدود نیم قرن در کشور سابقه دارد ، گفت: در هیچ دوره ای در کشور کاهش آلودگی هوا نداشتیم اما در این سه سال کاهش روند آلودگی هوا گزارش شده است و امیدواریم در 5 تا 10 سال اجرای این راهبرد به روند مناسب در آلودگی هوا دست یابیم.

متصدی ، توزیع سوخت یورو 4 در کلان شهرها و برخی شهرهای دیگر ، استاندارد سازی خودروهای تولیدی در کشور و ارتقا استادارد خودروهای بنزینی به یورو 4 و خودروهای دیزلی به یورو 4 و DPF یا EEV یورو 5، حذف موتور سیکلت های کاربراتوری از چرخه تولید معاینه نفی یکپارچه و حذف مازوت از کارخانه ها و نیروگاه ها و افزایش 34 درصدی مصرف گاز و نیروگاه ها تولید محصولات سبر و کاهش سود بازگرانی خودروهای برقی و هیبریدی از جمله 45 فعالیتی بود که روند آلودگی هوا را در کشور کاهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت راهبرد کاهش آلودگی هوا و برنامه های جدید

موفقیت راهبرد کاهش آلودگی هوا و برنامه های جدید