مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 17:352017-02-23اقتصادي

سامانه جامع گمرکی؛ دستاورد ملی و حامی جهانی تجارت ایران


وقتی یک طرح به بهبود وضعیت تجارت و اقتصاد کشور منجر می شود، وظیفه همه مسئولان حمایت از ان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما "به نقل از گمرک ایران؛ اشاره محمد لاهوتی به اجرایی شدن پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک با مدیریت دکتر مسعود کرباسیان، تلاش کارکنان این سازمان با همکاری متخصصان دانشگاه تهران است که به کاهش چشمگیر زمان و هزینه تجارت، شفافیت در رویه ها و فرآیندهای گمرکی و تجاری و مقابله با قاچاق منجر شده است.

حداقل 5 نوع تسهیل و خدمت ویژه شامل استرداد حقوق حقوق ورودی، تعیین گمرکات تخصصی و مسیر ویژه برای صادرات در گمرک، حمل یکسره کالاهای صادراتی، قبول ضمانت نامه به جای پرداخت نقدی عوارض و ارزیابی در محل صادرات یا تولید کالاهای صادراتی از طرف گمرک برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.

لاهوتی اظهار داشت : گمرک یکی از سازمان های پیشرو در بحث تسهیل فرآیند صادرات در کشور بوده است و این موضوع به اواسط دهه 70 برمی گردد.

بعد از برداشته شدن پیمان نامه ارزی در اوایل دهه80 این فرآیند به مراتب آسان تر شد و تا جایی پیش رفت که فرایند صادرات کالا از شرایط زمان بودن به شرایط نسبتاً معقول و منطقی رسید، همچنین گمرک تلاش کرد این زمان را نیز کم کند و خود را با استانداردهای جهانی درخصوص زمان صادرات تطبیق دهد و توانست این زمان را به حداق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه جامع گمرکی؛ دستاورد ملی و حامی جهانی تجارت ایران

سامانه جامع گمرکی؛ دستاورد ملی و حامی جهانی تجارت ایران