مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 16:452017-02-23پزشكي

خون بندناف فاطمه، گرمای زندگی را به وجود الهام بازگرداند


به همت مرکز ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف جهاددانشگاهی واحد استان قم، الهام دختری که به بیماری خاص مبتلا بود، با استفاده از خون بند ناف خواهرش درمان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پدر الهام در خصوص بیماری دخترش گفت: 23 دی ماه سال 1393 متوجه بیماری الهام شدیم و آن زمان مادرش باردار بود.

پزشکان پس از انجام سه دوره شیمی درمانی و عدم پاسخگویی به درمان، تصمیم به پیوند سلول های بنیادی به دخترم گرفتند اما از آنجا که وی تنها فرزند ما بود، نمونه مغزاستخوان منطبق با وی در میان خانواده و اقوام برایش پیدا نشد.

پس از آن که پزشک معالج ایشان از باردار بودن همسرم مطلع شدند، توصیه کردند که خون بندناف نوزاد را حتماً ذخیره سازی کنیم تا در صورت امکان از آن برای پیوند استفاده کنند.

وی ادامه داد: پس از تولد فرزند دوم(فاطمه)، خون بندناف وی را ذخیره سازی کردیم و 10 روز بعد آزمایش HLA انجام شد و با لطف خدا مشخص شد که نمونه خون بندناف فاطمه با الهام منطبق است.

اما با توجه به وزن الهام که حدود 60 کیلو بود، پزشکان اظهار داشتند که سلول کافی نیست و سه بار در کمیته پیوند رد شد اما در نهایت قرار شد یک بندناف دیگر هم علاوه بر نمونه خون بندناف خواهرش برای پیوند اضافه شود و در اصطلاح دبل کورد استفاده شد و مهرماه سال 94 پیوند در بیمارستان شریعتی تهران و توسط آقای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون بندناف فاطمه، گرمای زندگی را به وجود الهام بازگرداند

خون بندناف فاطمه، گرمای زندگی را به وجود الهام بازگرداند