مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 10:502017-02-23اقتصادي

بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی سالم هستند


رییس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت که از میادین میوه و تره بار گرفته شده است، بیش از 90 درصد محصولات تولیدی کشاورزی سالم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعلی باغستانی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه فنی - ترویجی بهبود مدیریت عوانل خسارت زای گیاهی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به شروع فصل زراعی جدید در حوزه آفات، بیماری ها و علف های هرز موضوع پیش آگاهی و مدیریت آفات را با محوریت محصول زراعی گندم و کلزا به عنوان دو محصول پاییزه مهم را در دست اقدام داریم.

وی اضافه کرد: پیش بینی کرده ایم امسال سطح مبارزه با سن حدود دو میلیون و 200 هزار هکتار باشد و در حوزه علف های هرز گندم و جو سطح عملیاتی نزدیک به چهار میلیون هکتار داشته باشیم.

باغستانی با بیان اینکه در حوزه بیماری ها برای 800 هزار هکتار اراضی گندم آمادگی مقابله داریم، گفت: امیدواریم اتفاق خاصی نیفتد و با حضور کارشناسان در عرصه این سطوح کاهش پیدا کرده و بتوانند آن را کانون کوبی کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه 35 درصد سموم دنیا در کشور به ثبت رسیده اند، افزود: این آمار حدود 350 قلم آفت کش بوده که میزان مصرف آن 10 میلیون لیتر یا کیلوگرم بر اساس میزان ماده موثر است و در سطح 16 میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی کشور استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی سالم هستند

بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی سالم هستند