مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 00:252017-02-22اقتصادي

افق های روشن در اقتصاد دانش بنیان


هیات وزیران در جلسه امروز خود به بررسی وضعیت کنونی اقتصاد دانش بنیان در کشور و سیاست گذاری در باره توسعه آن پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محسن حاجی میرزایی در یادداشتی به موضوع مورد بحث در جلسه امروز هیات دولت پرداخته است.

در این یادداشت می خوانیم: از اقتصاد دانش بنیان به عنوان اقتصادی جدید و متناسب با نیازها و توانمندی های جامعه ایران یاد می شود که با رشد جهشی سریع و مبتنی بر دانش، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی همراه است.

این نوع اقتصاد سازگار با محیط زیست بوده و با محوریت کسب و کارهای نوآور و کارآفرینی، موجبات اشتغال نیروی جوان و تحصیل کرده را فراهم می آورد.

مسئله کمبود منابع و محدویتهای شدید در دسترسی به آن که همواره یکی از دغدغه های فعالان عرصه اقتصاد کشور بوده است در این شکل از اقتصاد، به دلیل تمرکز عمده بر دارایی های نامشهود که حاصل هوشمندی و ظرفیتهای علمی نیروی تحصیل کرده و نخبه است، رنگ می بازد و نوآوری نیروی انسانی و ابتنای بر دارای های نامشهود درک متفاوتی از نیازهای اولیه شکل گیری یک کسب و کار پر رونق را ایجاد می کند.

بیش از 33 میلیون نفر جمعیت جوان بین سن 20 تا 40، برخورداری از یکی از بالاترین نرخ های تحصیلات دانشگاهی در جهان، پنجمین کشور از حیث دارا بودن فارغ التحصیلان مهندسی، ظرفیت بالای نوآوری در فضای مجازی از قبیل ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افق های روشن در اقتصاد دانش بنیان

افق های روشن در اقتصاد دانش بنیان