مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 19:502017-02-22پزشكي

ریزهایی که مشکلات بزرگ می آفرینند


دیگر نام ریزگردها برای همه آشناست، چه آنهایی که این ریز دانه ها برایشان حسابی مشکل ساز شده اند چه کسانی که فعلا مشکل خاصی ندارند.

استان بوشهر یکی از مناطقی است که در سال های اخیر به طور مرتب میزبان ریزگردها بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما" مرکز بوشهر، ریزگردها اول همین هفته نیز مهمان آسمان استان بوشهر بودند و میزانشان به 11 برابر حد مجاز هم رسید.

در همین زمینه فوق تخصص آسم و آلرژی و بیماری های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: بیماران قلبی و عروقی، بیماران پوستی و کسانی که آسم و آلرژی دارند، ریزگردها را جدی بگیرند.

دکتر افشین شیرکانی افزود: کودکان، زنان باردار و افراد مسن که دچار بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی هستند در زمان اوج گرد و غبار یعنی از ساعت 10 صبح تا 17 از حضور در خارج از منزل خودداری کنند چون باعث تشدید حملات قلبی و بیماری های تنفسی می شود.

وی با بیان این که این ریزگردها به طور مستقیم به روی یک سومِ از جمعیت استان بوشهر اثر سوء می گذارد و سلامت آنها را تهدید می کند، ادامه داد : کسانی که بیماری های مزمن پوستی انواع آلرژی های پوستی( اگزمای پوستی و صدف پوستی ) دارند، دقت کنند که اگر این ریزگردها چند روز روی پوست باقی بمانند، منجر به انواع التهابات پوستی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزهایی که مشکلات بزرگ می آفرینند

ریزهایی که مشکلات بزرگ می آفرینند