مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 12:152017-02-22سياسي

نظارت دقیق موجب استقلال وکلا خواهد شد


نظارت دقیق موجب استقلال وکلا خواهد شد.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما"، آقای ملک شاهی در همایش مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی با بیان اینکه باید قانونگذاری بر مبنای نیاز جامعه صورت گیرد افزود: تاسیس مرکز مشاوران حقوقی درسال 1380 بر همین اساس یعنی نیاز جامعه صورت گرفت چرا که احساس نیاز به جذب وکیل بود.

وی ادامه داد: در آن دوره سالیانه کمتر از یکصد وکیل جذب می شد بنابراین براساس نیاز جامعه تشکیلات ماده 187 در برنامه سوم توسعه تعریف و بر اساس آن به قوه قضاییه اجازه داده شد که تعدادی وکیل جذب کند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: استمرار این امر نیز به دلیل حضور افراد فرهیخته و متدین در عرصه وکالت بود که طی برنامه های بعدی ادامه پیدا کرد.

ملک شاهی با بیان اینکه علاوه بر اینکه وکیل و قاضی دو بال یک فرشته اند باید در عملکرد این دو بال نیز باید تعادل ایجاد شود که این کار یک ضرورت است که اکنون در مرحله تعادل بخشی بین این دو بال هستیم.

وی در ادامه به قوانین مرتبط با وکالت در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس با بهره گیری از حضور وکلا در کمیسیون ها ‏و کارگروه هایی که در بررسی طرح ها و لوایح مختلف نیاز به کار کارشناسی دارد می تواند از حضور وکلا بهره گیری کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت دقیق موجب استقلال وکلا خواهد شد

نظارت دقیق موجب استقلال وکلا خواهد شد