مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 05:562017-02-22سياسي

گردشگری جنگ؛ هم میهن دوستی و نوستالژی و هم شاخه ای از توریسم


" عصر ایران- با این که دو واژه گردشگری و جنگ کاملا با ذهن و زبان ما آشناست اما اصطلاح گردشگری جنگ شاید چندان آشنا به نظر نرسد و حتی از خود بپرسیم آیا میان گردشگری با جنگ هم نسبتی برقرار است؟در همایش ملی موزه ها و گردشگری اما از گردشگری جنگ گفته شد تا بدانیم این مفهوم در صنعت توریسم به کار می رود.

این همایش دیروز سه شنبه سوم اسفند ماه در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد و چهره دانشگاهی یی که درباره گردش گری جنگ سخن گفت منوچهر جهانیان رییس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ بود که سخنان خود را به توضیح درباره این مفهوم تازه اختصاص داد.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی درباره اثرات فرهنگی جنگ بر روی گردشگران یادآور شد: حضور گردشگران از هر طبقه و گروهی و با سنین مختلف و برخورداری های متفاوت ازسواد و آگاهی و سطح درآمدی در مناطق جنگی، حس میهن دوستی، غرور، وحدت و وفاق ملی و همبستگی را در میان آن ها برمی انگیزد .

به گفته جهانیان حضور گردشگران در مناطق جنگی حس نوستالژیکی را در آنان ایجاد می کند و از این رو مرور خاطرات، بیان رشادت ها، ایثارگری ها و روایت دفاع جانانه دلیر مردان از این سرزمین و زنده نگاه داشتن نام و یاد آن ها وظیفه ای است بر دوش همه کسانی که در بخش های میراث فرهنگی ، راهیان نور و نیز مراکز علمی و آموزشی فعالیت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری جنگ؛ هم میهن دوستی و نوستالژی و هم شاخه ای از توریسم

گردشگری جنگ؛ هم میهن دوستی و نوستالژی و هم شاخه ای از توریسم