مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1395 ساعت 18:502017-02-21فرهنگي

وزارت ارشاد نیازمند حضور پررنگ حوزه علمیه در عرصه فرهنگ و هنر است


امروز اگر در جامعه بحث موسیقی مطرح است به اعتقاد من مسئله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنری نیست بلکه باید فقه، - مرزهای حلیت را برای ما تعیین کند و معتقدیم همه حوزه ها از جمله هنر باید در چارچوب شرع باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، سیدرضا صالحی امیری در آیین رونمایی از کتاب نفیس مجموعه مقالات همایش ملی فقه هنر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند حضور پُررنگ حوزه علمیه در عرصه فرهنگ و هنر است.

وی طی سخنانی در این مراسم گفت: جامعه ایران در حال تحولات سنگینی است و مجموعه تحولات چهار دهه اخیر ایران درس های زیادی به ما می دهد که بنده آن ها را تدوین کرده ام و به زودی چاپ خواهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: دهه اول که ما و شما حضور داشتیم و درک کردیم، دوران صدارت مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره)، دوران همدلی، همنوایی و همدردی مردم با هم بود و به لحاظ مطالعات تطبیقی، دوران دهه اول انقلاب اسلامی دوران انطباق با ارزش ها اصلی و غیر رسمی انقلاب بود.

صالحی امیری گفت: دوره دوم که مقارن با ورود تکنولوژی بود را دوران توسعه می نامیم که در این مقطع با چالش های 9 گانه ای اعم از هنجاری، ارزشی، شکاف جنسیتی و شکاف اقتصادی که محصول نظام توسعه است و گریزی از آن ها نیست، مواجه بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت ارشاد نیازمند حضور پررنگ حوزه علمیه در عرصه فرهنگ و هنر است

وزارت ارشاد نیازمند حضور پررنگ حوزه علمیه در عرصه فرهنگ و هنر است