مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1395 ساعت 13:052017-02-21دانش

موفقیت محققان اصفهانی در ابداع فن آوری نوین سرکوب ژن پرندگان +گزارش


محققان اصفهانی موفق به ابداع فن آوری نوین سرکوب ژن پرندگان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمجری طرح و مدیر قطب علمی ترانسژنزیز دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه این موفقیت برای اولین بار در دنیا ثبت شده است گفت: در این روش سرکوب ژنها در جوجه برای تغییر جنسیت جوجه های ماده به نر به کار می رود.

شاهین اقبال سعید افزود: با استفاده از این فن آوری نوین ، ژن کلیدی تولید کننده استروژن در جوجه ها غیر فعال می شود و جنین های حاصل که ذات و ژنتیک ماده دارند به جوجه های نر تغییر جنسیت می دهند.

متخصص جنین شناسی این طرح نیز در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم این روش ساده بودن و تزریق در کمتر از یک دقیقه به جوجه های 3تا 6 روزه است گفت : این جوجه ها از نظر شاخصه های رشد ،عملکرد بسیار بالا و ضریب تبدیل بهتری نسبت به گروه کنترل دارند و از نظر اقتصادی می تواند در مرغداری ها استفاده شوند.

محسن فروزانفر با بیان اینکه جوجه های متولد شده از نظر رشد کاملا طبیعی و مشابه جوجه های استاندارد هستند افزود : استفاده از این روش در مهندسی ژنتیک سلولهای پستانداران از جمله گاو، گوسفند و بز می تواند شرایط لازم برای کاربردی تر شدن فن آوری نوین حیوانات تراریخت در صنعت دام و طیور را می تواند افزایش دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان اصفهانی در ابداع فن آوری نوین سرکوب ژن پرندگان +گزارش

موفقیت محققان اصفهانی در ابداع فن آوری نوین سرکوب ژن پرندگان +گزارش