مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1395 ساعت 21:202017-02-20سياسي

جلوگیری از خروج 33 میلیون بشکه نفت به واسطه استفاده از انرژی هسته ای


مشاور عالی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی در کشور گفت: در حال حاضر از 20 کشور پیشنهاد برای همکاری در تأسیس نیروگاه جدید شده است و امیدواریم تا 3 سال آینده ساخت واحدهای نیروگاهی جدیدی در کشور آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا - منطقه قزوین، مهران ضیاء شیخ الاسلام مشاور عالی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی، در چهارمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با عنوان تعامل مجموعه ها و ساختمان های نیروگاهی با محیط زیست که با حضور مسئولان، اساتید، دانشجویان و فعالان عرصه های نیروگاهی در سالن آمفی تئاتر شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 2 واحد نیروگاه انرژی هسته ای در دست ساخت بود که قرار بود تا سال 1365 تکمیل و 22 هزار گیگاوات برق از آن بهره برداری شود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه آغاز جنگ تحمیلی و کارشکنی های صورت گرفته ساخت نیروگاه متوقف شد اما در سال 1374 بار دیگر طی قراردادی که با روسیه بسته شد، این واحدها فعالیت خود را آغاز کردند و بعد از 16 سال در سال 1390 به اتمام رسید.

شیخ الاسلام با اشاره به اهمیت جایگاه انرژی هسته ای گفت: به واسطه بهره برداری از نیروگاه بوشهر 20هزار و 947 میلیارد ساعت برق به شبکه وارد و از فروش 33 میلیون بشکه نفت جلوگیری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از خروج 33 میلیون بشکه نفت به واسطه استفاده از انرژی هسته ای

جلوگیری از خروج 33 میلیون بشکه نفت به واسطه استفاده از انرژی هسته ای