مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1395 ساعت 14:302017-02-13اقتصادي

نخستین مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی ایران راه اندازی شد


مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی با قابلیت آنالیز و ذخیره سازی حجم عظیمی از داده های کشاورزی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا غفاری، رییس بخش بیولوژی سیستم های پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: با پیشرفتهای صورت گرفته در حوزه توالی یابی ژنوم و شناسایی پروتیین ها و متابولیت ها دانش بیولوژی سیستم ها و سنتتیک بیولوژی در حال دگردیسی کامل است به طوری که پیش بینی می شود گردش مالی آن در بازار جهانی از رقم چهار میلیارد دلار در سال 2015 به هشت میلیارد دلار در سال 2019 برسد.

در این راستا پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از سال 1394 با هدف همگام شدن با پیشرفتهای سریع این حوزه اقدام به توسعه سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری خود کرده که به راه اندازی مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی (ABC) در پژوهشکده منجر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز با برخورداری از دو سیستم سرور با 360 هسته و سه ترا بایت رم و همچنین 50 ترابایت فضای ذخیره فیزیکی مرکزی منحصر به فرد برای آنالیز داده های حجیم (BIG DATA ) کشاورزی در کشور است.

غفاری، برتری منطقه ای و بین المللی ایران در زمینه های مختلف آنالیزهای امیکس شامل داده های ژنومیکس، متابولومیکس، پروتومیکس، فنومیکس و بیوانفورماتیک، کمک به شناسایی ژنهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی ایران راه اندازی شد

نخستین مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی ایران راه اندازی شد