مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1395 ساعت 13:552017-02-13دانش

ایجاد مقطع ارشد رشته زیست فناوری در دانشگاه یزد


مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه یزد از موافقت شورای گسترش آموزش عالی کشور با ایجاد رشته زیست فناوری در مقطع کارشناسی در دانشگاه یزد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد مشتاقیون با اشاره به اینکه رشته زیست فناوری (بیوتکنولوژی) از گرایش های جدید و پیشرو در حوزه زیست شناسی است، گفت: در کشور ما اولین دوره این رشته در سال 1378 در دانشگاه تهران تاسیس شده و هر ساله در سایر دانشگاه های کشور نیز ایجاد و توسعه یافته است.

وی افزود: گرایش های مختلف رشته زیست فناوری (بیوتکنولوژی) شامل بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی پزشکی ، بیوتکنولوژی محیطی و دریایی ، بیوتکنولوژی مولکولی، فرآورش زیستی و بیوتکنولوژی گیاهی است.

مشتاقیون درخصوص گرایش بیوتکنولوژی میکروبی ، گفت: این گرایش در زمینه بیوتکنولوژی غذایی و دارویی ، تولید آنزیم ها، پروتیین ها، پلی ساکاریدها، قارچ ها و مخمرها اطلاعات لازم را به دست می آورند.

وی تصریح کرد: بیوتکنولوژی پزشکی در زمینه ژنتیک پزشکی ، تشخیص بیماری های عفونی ، ارثی و سرطانی ، تعیین نقشه ژنی و درمان های مولکولی ، کاربرد بیوتکنولوژی در پزشکی قانونی ، تولید فرآورده های نوترکیب و واکسن ها و مواد تشخیصی است.

وی یادآور شد: بیوتکنولوژی محیطی و دریایی به استخراج معادن از طریق بیولوژیک ، تصفیه فاضلاب ها و آلاینده ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد مقطع ارشد رشته زیست فناوری در دانشگاه یزد

ایجاد مقطع ارشد رشته زیست فناوری در دانشگاه یزد