مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1395 ساعت 12:552017-02-13دانش

ایجاد رشته زیست فناوری در مقطع کارشناسی در دانشگاه یزد


بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی پزشکی ، بیوتکنولوژی محیطی و دریایی ، بیوتکنولوژی مولکولی، فرآورش زیستی و بیوتکنولوژی گیاهی از جمله گرایشهای این رشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما"، با موافقت شورای گسترش آموزش عالی کشور رشته زیست فناوری در مقطع کارشناسی در دانشگاه یزد ایجاد می شود.

مدیرگروه زیست شناسی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه رشته زیست فناوری (بیوتکنولوژی) از گرایش های جدید و پیشرو در حوزه زیست شناسی است گفت: در کشور ما اولین دوره این رشته در سال 1378 در دانشگاه تهران تاسیس شده و هر ساله در سایر دانشگاه های کشور نیز ایجاد و توسعه یافته است.

محمد مشتاقیون افزود: گرایش های مختلف رشته زیست فناوری شامل بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی پزشکی ، بیوتکنولوژی محیطی و دریایی ، بیوتکنولوژی مولکولی، فرآورش زیستی و بیوتکنولوژی گیاهی است.

وی بازار کار علمی و یا مهارتی، ارزش افزوده اقتصادی، کمیاب بودن در سطح استان و کشور، میان رشته ای بودن، در راستای اولویتهای توسعه استان و مزیتهای منطقه ای، جذابیت بین المللی برای جذب دانشجوی خارجی، امکان تأسیس با مشارکت دانشگاه های مطرح ملی و بین المللی، امکان تبدیل شدن سریع به قطب کشوری و وجود کلیه امکانات موردنیاز را از جمله دلایل راه اندازی این رشته اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد رشته زیست فناوری در مقطع کارشناسی در دانشگاه یزد

ایجاد رشته زیست فناوری در مقطع کارشناسی در دانشگاه یزد