مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1395 ساعت 18:012017-01-06سياسي

امام جمعه اهرم: 22 دی ماه نماد شکست آمریکا در مقابل ایران است


روز 22 دی ماه نماد شکست دیگری برای آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان یک روز پرافتخار برای همیشه در تاریخ ایران و استان بوشهر ثبت و ماندگار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از تنگستان، حجت الاسلام عیسی راستگو در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اهرم اظهار داشت: 17 دی ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف و حذف حجاب به دستور رضاخان پهلوی در سال 1314 است.

وی اضافه کرد: رضاخان وقتی اقدامات آتاتورک برای غربی کردن جامعه ترکیه مشاهده کرد تصمیم گرفت این طرح در ایران هم اجرا کند که با مخالفت و مقاومت مردم و علمای شیعه روبه رو شد، پیامد آن ایجاد قیام هایی متعدد و کشتارهای زیاد در واکنش به اجرای این طرح استعماری کشف حجاب رضاخان در ایران بوده است.

امام جمعه اهرم عنوان کرد: اگرچه قانون کشف حجاب به طور رسمی و آشکارا در ایران اعلام شد و هرجا خانمی با چادر می دیدند آن را از سرش می کشیدند اما با مقاومت مردم متدین و علمای شیعه، این طرح شکست خورد و شاه و هم پیمانانش دریافتند روشنفکری به این معنا که از سرتا نوک پا غربی شویم در ایران جایگاهی ندارد.

راستگو بیان کرد: حضرت امام (ره) تأکید می کردند که استعمارگران به سراغ زنان آمدند زیرا می دیدند زنان در راستای ایجاد مشروطه و پس از آن نقش برجسته ای در جامعه ایفا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه اهرم: 22 دی ماه نماد شکست آمریکا در مقابل ایران است

امام جمعه اهرم: 22 دی ماه نماد شکست آمریکا در مقابل ایران است