مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 ساعت 03:352016-05-03سياسي

تهاجم بقایی، بدتر از حمله اسکندر بود


یک باستان شناس پیشکسوت درباره کتاب هایی که در دوران مدیریت حمید بقایی در سازمان میراث فرهنگی به غارت برده شد، می گوید: ایران چهار بار مورد تهاجم نظامی قرار گرفت، - نخستین بار اسکندر به ایران حمله کرد، پس از حمله اعراب و مغول آخرین تهاجم از سوی نسل فعلی یا همان آقای بقایی صورت گرفت که بدتر از تهاجم های گذشته است.

خسرو پوربخشنده در گفت وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، بیان می کند: در این باره نامه مفصلی به آقای ملک زاده (آخرین رییس سازمان میراث فرهنگی در دولت دهم) جانشین آقای بقایی نوشتم که ایران چهار بار مورد تهاجم نظامی قرار گرفته بود، نخستین بار اسکندر حمله کرد که متأسفانه ما در کتاب های درسی از آن به عنوان اسکندر کبیر یاد می کنیم، در حالی که او نمی تواند برای ایرانی ها کبیر باشد.

پس از حمله اعراب و مغول، آخرین تهاجم از سوی نسل فعلی یا همان آقای بقایی صورت گرفت که بدتر از تهاجم های گذشته است؛ چون برخی از اسناد گم شده دست نویس بوده اند و ما دیگر به آن ها دسترسی نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه نسل اول باستان شناسان گزارش های خود را به شکل دست نویس ارائه می کردند، اظهار می کند: در دوره های بعد گزارش های باستان شناسی به شکل تایپی ارائه می شد و حالا هم که همه چیز کامپیوتری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهاجم بقایی، بدتر از حمله اسکندر بود

تهاجم بقایی، بدتر از حمله اسکندر بود