مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 دی 1394 ساعت 21:152016-01-14پزشكي

نجات از کبد چرب با 60 دقیقه ورزش هفتگی


دبیر علمی دومین همایش سراسری پزشکی ورزشی گفت: مطالعات نشان می دهد، افراد با دو نوبت ورزش در هفته به مدت 30 دقیقه و کاهش اضافه وزن می توانند چربی انباشته شده در کبد و خطر ابتلا به کبد چرب را کاهش دهند.

دکتر محمد حسبی، پنجشنبه در حاشیه همایش سراسری پزشکی ورزشی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیماری کبد چرب غیر الکلی، مشکل شایعی است که با رسوب بیش از حد چربی در پارانشیم کبد مشخص می شود.

وی شیوه زندگی کم تحرک، رژیم های غیراصولی، کاهش وزن و مصرف غذاهای پرکالری، چرب، فست فودها و نوشابه های قندی را از جمله علل ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی عنوان کرد.

حسبی خاطرنشان کرد: کبد چرب آغاز طیفی از بیماری ها است که در صورت پیشرفت می تواند به مشکلات مهلک فیبروز و سیروز کبدی منجر شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: حدود پنج درصد از موارد ابتلا به کبد چرب در معرض پیشرفت این بیماری قرار می گیرند اما تغییرات بافتی رخ داده در کبد با درمان به موقع در بیشتر موارد برگشت پذیر است.

وی محور اصلی درمان را تغییر در شیوه زندگی عنوان کرد و گفت: در موارد مقاوم گاهی نیاز به دارودرمانی وجود دارد اما با کاهش اصولی وزن و با استفاده از ورزش و رژیم غذایی می توان چربی انباشته شده در کبد را در مبتلایان چاق و یا دارای اضافه وزن کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات از کبد چرب با 60 دقیقه ورزش هفتگی

نجات از کبد چرب با 60 دقیقه ورزش هفتگی