مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آبان 1394 ساعت 11:312015-11-11بين الملل

آمریکا به تعهداتش در قرارداد الجزایر عمل نکرد


خسرو معتضد ضمن تشریح قرارداد 1981 الجزایر در ارتباط با تسخیر لانه جاسوسی و ماجرای گروگانگیری با استناد به اسناد محرمانه گفت این قرارداد علاوه بر این که در شرایط بد و به ضرر ما تنظیم شد اما همان هم به درستی اجرا نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"، خسرو معتضد تاریخدان و مورخ معاصر در گفت وگو با راه دانا؛ با تشریح قرارداد 1981 الجزایر گفت: این قرارداد در شرایط بسیار بد و با اتلاف وقت به نتیجه رسید.

این کارشناس مسائل تاریخی افزود: در زمان ریاست جمهوری کارتر می توانستیم با شرایط بهتری به توافق برسیم به هر حال ماجرای تسخیر لانه جاسوسی قرار بود 4 روز باشد اما 444 روز طول کشید.

معتضد با تاکید بر خصومت آمریکایی ها علیه ایران عنوان کرد: بین سال های 1320 تا 1325 تقریبا 150 ایرانی زیر ماشین آمریکایی ها له شدند و هیچ خون بهایی بابت آن گرفته نشد.

در زمان احمدی نژاد کمیسیونی ویژه تشکیل شد که اقدام خوبی بود و فعلا مسکوت مانده است.

مورخ معاصر ضمن اشاره به قضیه غرامت گرفتن لهستان بابت 12 هزار سرباز کشته شده توسط شوروی گفت: ما نیز باید چنین پیگیری هایی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تا قبل از شروع جنگ تحمیلی آمریکایی ها سعی در همکاری با ما داشتند زیرا هنوز امیدوار بودند بتوانند کودتا کرده و نظام را سرنگون کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به تعهداتش در قرارداد الجزایر عمل نکرد

آمریکا به تعهداتش در قرارداد الجزایر عمل نکرد