مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آبان 1394 ساعت 15:412015-11-07سياسي

مقایسه تطبیقی پیشرفت درونزا و توسعه برون زا


برای همه ما اینکه کشور باید پیشرفت داشته باشد یک اصل ثابت شده است و کسی نیست که پیشرفت را قبول نداشته باشد اما اینکه این پیشرفت از چه راهی باید بدست بیاید محل مناقشه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری تسنیم"، گلستان24 نوشت: همواره آنها که به استقلال و عزت ملی ایران اهمیت می داده اند پیشرفت را با توجه به سرمایه های داخلی کشور مد نظر داشته اند چرا که این نوع از پیشرفت ماندگار خواهد بود و باعث شکل گیری قدرتی مانا در داخل کشور که مبتنی بر داشته های داخلی است خواهد شد اما عده ای دیگر هستند که توسعه کشور را به اصلاح روابط خارجی با غرب و در پی آن برقراری روابط اقتصادی با غرب گره می زنند و به اصطلاح بر توسعه برون زا ی کشور به معنی استفاده از داشته های خارجی تاکید دارند.

از میان کسانی که به توسعه برونزا معتقد است می توان به نظرات دکتر محمود سریع القلم از مشاوران و نزدیکان رییس جمهور روحانی اشاره کرد که می گوید: توسعه و رقابت بدون همکاری با قدرت های بزرگ اقتصادی امکان پذیر نیست .

مسلما کارآمدی این دو نظریه در نقاط مختلف جهان سنجیده شده است اما اگر بخواهیم مقایسه دقیقی انجام دهیم باید دو کشور همسان را انتخاب نماییم که به لحاظ نوع دین مردم، تمدن، تاریخ و جغرافیا اشتراکاتی داشته باشند بعنوان مثال اگر دو کشور مصر و ایران را که اشتراکات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقایسه تطبیقی پیشرفت درونزا و توسعه برون زا

مقایسه تطبیقی پیشرفت درونزا و توسعه برون زا