مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آبان 1394 ساعت 11:452015-11-02بين الملل

سیاست تک فرزندی چین تا ماه مارس اجرایی خواهد بود


اداره تنظیم خانواده و کنترل جمعیت چین اعلام کرد دولت باید تا اجرایی شدن قانون جدید مبنی بر صدور مجوز داشتن دو فرزند به خانوارهای چینی ، به سیاست تک فرزندی ادامه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از پکن ، حزب حاکم کمونیست هفته گذشته اعلام کرد پکن سیاست تک فرزندی را کنار می گذارد ولی این طرح برای اجرا باید در نشست سالانه پارلمان در ماه مارس به تصویب برسد.

بیانیه رسمی کمیسیون ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین مبنی بر لزوم ادامه سیاست تک فرزندی ، با اظهارات یکی از مقامات رسمی چینی مغایرت دارد که گفته بود زوجهایی که فرزند دوم را در راه دارند مجازات نخواهند شد.

مقامات مسئول می گویند احتمالا حدود نود میلیون خانوار چینی مشمول سیاست جدید دو فرزندی خواهند شد که به افزایش جمعیت چین تا حدود یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون نفر تا سال 2030 کمک می کند.

جمعیت چین تا پایان سال گذشته میلادی بالغ بر یک میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون نفر برآورد می شد.

چین پیشتر نیز در اواخر سال 2013 سیاست تک فرزندی را تسهیل کرده و به زوجهایی که یکی از والدین تک فرزند بود اجازه داد دومین فرزند را داشته باشند ولی تا ماه ژوئن تنها یک و نیم میلیون خانوار از یازده میلیون خانوار واجد شرایط درخواست افزایش تعداد فرزند داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست تک فرزندی چین تا ماه مارس اجرایی خواهد بود

سیاست تک فرزندی چین تا ماه مارس اجرایی خواهد بود