مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مهر 1394 ساعت 16:262015-10-20سياسي

خون امام ما غزلی عاشورایی از شاعر فقید افغانستان


عبدالقهار عاصی از مطرح ترین شعرای معاصر افغانستان، غزل خواندنی در وصف حماسه کربلا به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) سروده است.

- "، عبدالقهار عاصی از مطرح ترین شعرای معاصر افغانستان است که غزل خواندنی در وصف حماسه کربلا به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) سروده که توجه هر صاحب نظری را به خود جلب می کند.

عاصی در سال 1335 خورشیدی در روستای ملیمه در ولایت پنجشیر افغانستان به دنیا آمد و در روز 6 مهر 1373 در اوج جنگ های داخلی افغانستان، بر اثر اصابت موشک به خانه اش در کابل به شهادت رسید.

با شهادت وی شعر افغانستان یکی از محبوب ترین و مشهورترین شخصیت های خود را از دست داد.

این شاعر افغانستان در سال 1359 وارد دانشگاه کابل شد و 4 سال بعد در رشته کشاورزی موفق به دریافت لیسانس از این دانشگاه شد.

وی از اعضای انجمن نویسندگان افغانستان در دهه 60 خورشیدی و اوایل دهه 70 بود، عاصی تنها یک سال پس از ازدواج و در سن 38 سالگی در کابل کشته شد.

از این شاعر توانای افغانستانی آثار منظوم زیادی تاکنون منتشر شده است که از مهم ترین آنها می توان به کتاب های مقامه گل سوری ، لالایی برای ملیمه ، دیوان عاشقانه باغ ، غزل من و غم من ، تنها ولی همیشه ، از جزیره خون و از آتش از بریشم اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون امام ما غزلی عاشورایی از شاعر فقید افغانستان

خون امام ما غزلی عاشورایی از شاعر فقید افغانستان