مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مهر 1394 ساعت 17:002015-09-30پزشكي

باید و نبایدهای مصرف دارو در شیردهی


یک فلوشیپ سم شناسی بالینی و مسمومیت های اطفال با تاکید بر اینکه مادران در دوران شیردهی باید توجه بیشتری به مصرف داروهای خود داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه شیر مادر نه تنها برای رشد نوزاد و تکامل او مهم و ضروری است بلکه برای مادر به ویژه در زمینه روحی روانی بسیار مهم است، به همین دلیل باید مادران در دوران شیردهی مراقب سلامت خود و نوزادشان باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فریبا فرنقی گفت: یکی از علل قطع بی دلیل شیر مادر در دوران شیردهی مصرف داروها است که ممکن است با بروز یک بیماری ساده مانند سرماخوردگی، نوزاد از شیر مادر محروم و باعث رواج این شیوه غلط در جامعه شود.

وی یادآور شد: در بسیاری از موارد بیماری هایی که مادر و یا نوزاد به آن مبتلا هستند مانند مشکلات کلیوی و نارس بودن نوزاد است که در این شرایط باید مصرف دارو در مادران با احتیاط انجام شود.

همچنبن هرچه سن شیرخوار پایین باشد، خطر جذب دارو در بدنش بیشتر می شود؛ به صورتی که نوزاد در شش ماه اول تولد خود، بیشتر دارو را جذب می کند و بعد از شش ماهگی تاثیر جذب دارو به بدن کمتر و خفیف تر می شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داروهای شیمی درمانی و مواد رادیو اکتیو را جزو داروهای ممنوع در دوران شیردهی دانست و بیان کرد: به طور کلی این گروه از داروها چه برای درمان و چه برای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای مصرف دارو در شیردهی

باید و نبایدهای مصرف دارو در شیردهی