مطالب مرتبط:
تشکیل دادگاه های صلح در تهران تا نیمه اول امسال
دادگاه های صلح در تهران ایجاد شود
تا پایان نیمه اول سال باید مقدمات تشکیل دادگاه های صلح فراهم شود
دادگاه های صلح پرونده های شورای حل اختلاف را رسیدگی می کند
دادگاه های صلح پرونده های شورای حل اختلاف را رسیدگی می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 ساعت 14:452024-04-28سياسي

دادگاه های صلح در تهران ایجاد شود


رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در راستای اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف ایجاد دادگاه های صلح در سال 1403 انجام گیرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از موج، دادگاه صلح نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال 1402 پیش بینی شده است، ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه های عمومی است.

طبق قانون جدید، دادگاه صلح تمامی صلاحیت های شورای حل اختلاف بر اساس قانون سابق، مضاف برصلاحیت های جدیدی که قانونگذار برای آن پیش بینی کرده است را داراست.

این دادگاه، ابتدا باید پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد، در صورت عدم امکان سازش یا عدم امکان اخذ تصمیم مقتضی و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا در رابطه با ارجاع به شورای حل اختلاف، دادگاه صلح رأسًا به ماهیت دعوا رسیدگی می کند.

برگزاری 5 نشست هماهنگی تشکیل دادگاه های صلح در دادگستری استان تهران علی القاصی رییس کل دادگستری استان تهران نیز در راستای اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف در هشتمین ماموریت خود به مدیران قضایی استان تهران، ایجاد دادگاه های صلح در سال 1403 را مورد تاکید قرار داد و تا کنون 5 نشست هماهنگی و پیگیری اجرای این قانون در دستگاه قضایی استان تهران تشکیل شده است.


برچسب ها: شورای حل اختلاف - دادگستری استان تهران - دادگاه - حل اختلاف - رییس کل دادگستری استان - دادگستری استان - استان تهران
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه های صلح در تهران ایجاد شود

دادگاه های صلح در تهران ایجاد شود