مطالب مرتبط:
راه اندازی محافل ادبی برای برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان
ستاد مدیریت بحران قصرشیرین به حال آماده باش درآمد
هیزم تاریخ در آتش ادبیات
بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
هیزم تاریخ در آتش ادبیات
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:352024-05-01فرهنگي

بحران ادبیات داریم


مریم حسینیان با تأکید بر این که بحران ادبیات داریم، می گوید: مسئله نقد ادبی، کارگاه های ادبی و خاموش شدن چراغ جایزه های معتبر را از دلایلی می دانم که در فضای ادبی ما بحران، - مریم حسینیان با تأکید بر این که بحران ادبیات داریم، می گوید: مسئله نقد ادبی، کارگاه های ادبی و خاموش شدن چراغ جایزه های معتبر را از دلایلی می دانم که در فضای ادبی ما بحران، ایجاد کرده و این تقصیر مخاطب نیست.

این نویسنده در گفت وگو با ایسنا درباره مسئله مخاطب اظهار کرد: در واقع بحران ادبی است که سبب ریزش مخاطب می شود یا باعث می شود مخاطب سخت سراغ خواندن کارهای جدید برود؛ نباید همیشه توپ را در زمین مخاطب بیندازیم.

به نظرم مخاطب خیلی باهوش است.

او با اشاره به تغییرات سیستم اطلاع رسانی و معرفی کتاب، گفت: زمانی رسانه های معتبری چون مجلات ادبی و مطبوعات و خبرگزاری ها که منابع محدود و مشخصی بودند به مخاطب برای انتخاب کتاب کمک می کردند و تکلیف مخاطب روشن بود؛ اما حالا هر کسی می تواند یک رسانه برای پیشنهاد کتاب باشد که این موضوع به سردرگمی مخاطب منجر می شود.

همچنین با رشد ناشران خصوصی تعداد عنوان های کتاب افزایش پیدا کرده است و ما با دریایی از انواع کتاب ها با ژانرهای مختلف مواجه هستیم و نمی دانیم کدام را انتخاب کنیم.


برچسب ها: ادبی - مخاطب - بحران - ادبیات - کارگاه - خبرگزاری ها - اطلاع رسانی
آخرین اخبار سرویس:

بحران ادبیات داریم

بحران ادبیات داریم