مطالب مرتبط:
طراحی 9 بوستان تهران با معماری ایرانی-اسلامی/ افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار پایتخت
توجه ویژه به معماری ایرانی-اسلامی در تهران
توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
شهر قم به عنوان الگو شهرسازی معماری اسلامی و ایرانی در کشور مطرح شود
مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 ساعت 10:552024-04-23سياسي

لزوم توجه ویژه به معماری ایرانی- اسلامی در تهران


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: متأسفانه بسیاری از بناهایی که شهرداری تهران در ادوار پیشین، خود متولی ساخت آنها بوده است نیز سنخیت چندانی با معماری ایرانی - اسلامی ندارد.

- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: متأسفانه بسیاری از بناهایی که شهرداری تهران در ادوار پیشین، خود متولی ساخت آنها بوده است نیز سنخیت چندانی با معماری ایرانی - اسلامی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا نادعلی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوم اردیبهشت ماه به مناسبت زاد روز مرحوم شیخ بهایی بزرگ (ره)، فقیه، اندیشمند، حکیم، شاعر و معمار فرزانه ایرانی، روز معمار نام گرفته است، گفت: گرامیداشت این روز بهانه ای است برای تعمق در گنجینه غنی میراث عظیمی که از نیاکان ما به جای مانده است؛ میراثی که گویای سنت دیرین این سرزمین کهن در ساخت و ساز بناهای بزرگ و کوچک، ازخانه های مردم عادی تا سراها و عمارت های با شکوه و مساجد زیبا و بزرگ و کاروانسراهای استثنایی و.

است.

وی افزود: ایران عزیز ما، زادگاه معمارانی بزرگ بوده است که شاهکارهای کم و گاه بی نظیری را هم در دوره پیش از اسلام و به ویژه در دوره پس از اسلام از خود به ارمغان گذاشته و به واسطه آن در تاریخ ماندگار گشته و شهرتی جهانی یافته اند.


برچسب ها: شورای اسلامی شهر تهران - شورای اسلامی شهر - معماری ایرانی - اسلامی - سخنگوی شورای اسلامی - شورای اسلامی - تهران
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه ویژه به معماری ایرانی- اسلامی در تهران

لزوم توجه ویژه به معماری ایرانی- اسلامی در تهران