مطالب مرتبط:
اهداف ترکیه در استقبال خاص از امیر کویت
امیر کویت پارلمان این کشور را منحل کرد
لحظه دیدنی اسکورت خوش آمدگویی امیر کویت توسط نیروی هوایی قطر
امیر کویت پارلمان را منحل کرد
اخراج ناو جنگی آمریکا توسط ارتش چین/ ادعاهای تازه گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ آغاز مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان در آلماتی/ اعلام انحلال پارلمان کویت توسط امیر این کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 ساعت 16:102024-05-11بين الملل

اهداف ترکیه در استقبال خاص از امیر کویت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، امیر کویت مشعل الاحمد الجابر الصباح به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز روابط رسمی دیپلماتیک این کشور عربی با ترکیه، - استقبال ویژه اردوغان از مشعل الاحمد الجابر الصباح، بخشی از برنامه هدفمند آنکارا برای جذب سرمایه گذاران کویتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، امیر کویت مشعل الاحمد الجابر الصباح به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز روابط رسمی دیپلماتیک این کشور عربی با ترکیه، به آنکارا سفر کرد.

پس از 7 سال، این نخستین سفر یک امیر کویتی به ترکیه بود و ترک ها از 6 ماه پیش، برای انجام این سفر، علاوه بر مقدمات دیپلماتیک مرسوم، مهیای آماده سازی زمینه های لازم برای چندین حوزه همکاری اقتصادی بودند.

چرا که کویت یک کشور ثروتمند نفتی است و ترکیه نیز به عنوان کشوری که با بحران اقتصادی و کمبود منابع ارزی دست و پنجه نرم می کند، در سه سال اخیر، همه تمرکز دیپلماتیک منطقه ای خود را به کشور های عربی حوزه خلیج فارس معطوف کرده است.

اهدای نشان دولتی جمهوری ترکیه توسط اردوغان به امیر کویت، بخش دیگری از تلاش های آنکارا برای تشویق امیر این کشور ثروتمند خلیج فارس به افزایش سرمایه گذاری در ترکیه بود.


برچسب ها: امیر کویت - دیپلماتیک - ترکیه - کویت - بین الملل - کشور - امیر
آخرین اخبار سرویس:

اهداف ترکیه در استقبال خاص از امیر کویت

اهداف ترکیه در استقبال خاص از امیر کویت