مطالب مرتبط:
انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: 302 میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین المللی اجماع سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
ثبت رکورد های مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
خبر جدید درباره عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس
بناهای شعب بانک ملی ایران میراثی ماندگار از هنر، تاریخ و فرهنگ ملی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 ساعت 13:152024-04-24اقتصادي

خبر خوش بانک جهانی برای ایران


بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تورم تا سال 2026 میلادی که تقریبا معادل با سال 1405 شمسی است در ایران کاهش می یابد.

اما آیا این کاهش تورم آسان است یا به قیمت کاهش رشد اقتصادی تمام می شود؟ - گزارش جدید بانک جهانی از وضعیت اقتصاد کلان کشورهای جهان در سال های آینده نشان می دهد که نرخ تورم در سال 2023 میلادی (تقریبا معادل با 1402 شمسی) به کمتر از 41 درصد رسیده است.

این نهاد پیش بینی کرده که تورم در سال های روند نزولی خود را ادامه می دهد تا جایی که در سال 2026 (تقریبا معادل با سال 1405 شمسی) به کمتر از 31 درصد اُفت می کند.

با این حال، طبق نکات طرح شده در گزارش بانک جهانی به نظر می رسد این کاهش تورم بیش تر از کانال کنترل رشد ترازنامه بانک ها به منظور کنترل رشد نقدینگی صورت گرفته که ممکن است به مثابه ترمزگیر رشد عمل کند.

همانطور که در بخش دیگری از گزارش این نهاد پیداست، پیش بینی شده که رشد اقتصادی نیز در 3 سال آینده وارد یک روند نزولی شود که بی تاثیر از سیاست های کنترل تورم نیست.

روند 20 ساله تورم در ایران به روایت بانک جهانی به گزارش سایت قطره و به نقل ازاکو ایران، آمارهای بانک جهانی از سال 2006 تا 2023 نشان می دهد که بالاترین نرخ تورم در این بازه زمانی 47 درصد بوده که در سال 2020 مشاهده شده است.


برچسب ها: بانک جهانی - پیش بینی - جهانی - گزارش - بانک - تورم - جهان
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش بانک جهانی برای ایران

خبر خوش بانک جهانی برای ایران