مطالب مرتبط:
تزریق یک داروی معجزه کننده برای کاهش سکته مغزی
عامل اصلی سکته مغزی و قلبی
سکته های مغزی در پی استرس رخ می دهد/ضرورت تلاش همگانی برای کاهش استرس ها
دلیل کاهش رابطه زناشویی در بانوان چیست؟
کلوپ از گل کمپانی می گوید: خوشحالم سکته نکردم؛ مدیسون را دوست ندارم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 ساعت 17:452024-05-17پزشكي

علت سکته مغزی چیست؟


عضو هیات علمی و اجرایی سی و چهارمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: سکته های مغزی و قلبی، آلزایمر و پرخاشگری بر اثر استرس های مکرر رخ می دهند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایرنا، کیوان الچیان در سی و چهارمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: با افت عملکرد سیستم ایمنی در اثر استرس ها، بدن توانایی و مقاومت خود را نسبت به برخی بیماری ها، عفونت های فرصت طلب و حتی برخی بیماری های مغز و اعصاب، از دست می دهد.

وی با تاکید بر اینکه سکته های مغزی بیشتر در پی استرس رخ می دهند، گفت: وقتی استرس و اضطراب ها در محیط زندگی زیاد می شوند، موجب ترشح مکرر استرس هورمون ها در بدن خواهد شد و سیستم ایمنی بدن نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه، سکته های مغزی و قلبی، آلزایمر، خونریزی های دستگاه گوارشی، روان پریشی و پرخاشگری در اجتماع در پی استرس های مکرر رخ می دهد، افزود: به دنبال تکرار این استرس ها شاهد کاهش ضعف سیستم ایمنی، احتمال بروز عفونت ها و احتمال پاندمی ویروسی خواهیم بود.

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، تاکید کرد: هر فرد بنابه موقعیت و توانایی خود در جامعه باید تلاش کند، چون بر همه ما واجب است که استرس ها را کاهش دهیم؛ یک خبرنگار با تولید خبرهای مثبت و ام


برچسب ها: سکته های مغزی - استرس - پزشکان متخصص - دانشگاه علوم پزشکی ایران - سیستم ایمنی - متخصص داخلی - دانشگاه علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

علت سکته مغزی چیست؟

علت سکته مغزی چیست؟