مطالب مرتبط:
تصاویر | سند حمایت تمام قد آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه؛ فرود هواپیمای حامل لانچر آسیب دیده پاتریوت ارتش اوکراین در فرودگاه هریسبرگ
پیش بینی روسیه از نتیجه دخالت بیشتر واشنگتن در جنگ اوکراین
اتهام سنگین روسیه به اوکراین
گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ های اوکراین و ایران و اسراییل
وال استریت ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی دهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 ساعت 23:502024-04-21بين الملل

لوموند: جنگ اوکراین، روسیه را در آغوش چین انداخت


رسانه فرانسوی با اشاره به نزدیک شدن مسکو و پکن در نتیجه درگیری های روسیه با اوکراین در 2014 و 2022، گزارش داد آمریکا از این مسئله نگران است و از اروپا خواسته این اتحاد را برهم بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه فرانسوی نوشت جنگ روسیه و اوکراین باعث شده مسکو به چین روی بیاورد؛ چرخشی که به گفته لوموند، گرچه از سر ناچاری بوده، اما ایالات متحده را نگران کرده است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان اخیراً به چین سفر کرد و در اواسط سال میلادی جاری هم قرار است شی جین پینگ رییس جمهور چین به اروپا سفر کرده و با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه دیدار کند.

لوموند گزارش داد آمریکا از متحدان خود در اروپا خواسته در این دیدارها سعی کنند پکن را از نزدیک شدن به مسکو منصرف کرده و کاری کنند چین روابط تجاری خود با روسیه را محدود کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه فرانسوی، این پیام آمریکا که در هفته های اخیر از سوی آمریکا، فرانسه و آلمان تکرار شده، نشان دهنده این است که واشنگتن تا چه حد نگران نزدیک شدن روسیه و چین در نتیجه جنگ اوکراین است.

بر اساس این گزارش، آمریکا برای اثبات خطری که از نزدیک شدن روسیه و چین متوجه غرب شده است، در ماه میلادی جاری اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهد در سه ماهه چهارم 2023، روسیه بیش از 70 درصد قطعات ماشینی لازم برای ساخت موشک های بالستیک را از چین و


برچسب ها: آمریکا - اوکراین - فرانسوی - گزارش - روسیه - رییس جمهور - لوموند
آخرین اخبار سرویس:

لوموند: جنگ اوکراین، روسیه را در آغوش چین انداخت

لوموند: جنگ اوکراین، روسیه را در آغوش چین انداخت