مطالب مرتبط:
سه هزار و 308 انشعاب غیرمجاز آب در البرز قانونمند شد
رونمایی از طرح جدید بیمه البرز
البرز| استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز ممنوع
دوچرخه سواران تیم ملی جمهوری اسلامی ایران از البرز به میادین آسیایی بدرقه شدند
ترافیک سنگین در آزادراه های البرز
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 ساعت 10:102024-05-12اقتصادي

البرز 1.5 میلیارد مترمکعب کسری آبخوان دارد


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: بیش 48 درصد مصارف منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی، از منابع آبی چاه های غیرمجاز است.

- ایسنا/البرز مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: بیش 48 درصد مصارف منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی، از منابع آبی چاه های غیرمجاز است.

داوود نجفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به جز باغات سرحد آباد و کلاک و پایین دست سد که از منابع آب سد کرج بر خوردار می شوند، عمده مصارف کشاورزی و باغات از منابع آب زیر زمینی است.

حدودا دو سال است که به خاطر محدودیت های ناشی از خشکسالی و کاهش سطح بارش ها حجم آب منابع آب سطحی کم شده و از طرف دیگر نیاز مصرفی به لحاظ افزایش درجه حرارت و جمعیت زیادتر شده است.

وی افزود: از 13 هکتار باغات پایین دست رودخانه کرج حدود سه هکتار متعلق به استان البرز و عمده آن حدود 11 هکتار در محدوده استان تهران قرار دارد.

متاسفانه بر تمام این باغات که چه در محدود شهری قرار داشته و یا متعلق به استان تهران بوده، محدودیت های شدیدی اعمال شده تا بتوانیم منابع آبی شرب دو استان را تامین کنیم.

نجفیان در ادامه گفت: غیر از این، عمده مصارف کشاورزی در استان، در باغات و زراعت از آب های زمینی تامین می شود که بخش قابل توجه آن از منابع آبی چاه های غیر مجاز است.


برچسب ها: منابع آب - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای - شرکت آب منطقه ای البرز - منابع - منابع آب زیرزمینی - شرکت آب منطقه ای - چاه های غیرمجاز
آخرین اخبار سرویس:

البرز 1.5 میلیارد مترمکعب کسری آبخوان دارد

البرز 1.5 میلیارد مترمکعب کسری آبخوان دارد