مطالب مرتبط:
تشریح برنامه های سفر رییس جمهوری به پاکستان توسط سفیر ایران در اسلام آباد
آیت الله رییسی فردا (دوشنبه) به پاکستان سفر می کند
رییسی بامداد دوشنبه عازم پاکستان و سریلانکا می شود
رییسی دوشنبه به پاکستان سفر می کند
رییسی فردا (دوشنبه) به پاکستان سفر می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 ساعت 22:152024-04-21سياسي

برنامه های سفر رییسی به سریلانکا


سفیر ایران در کلمبو درباره سفر رییسی به سریلانکا بنا به دعوت همتای سریلانکایی گفت: روسای جمهور دو کشور قرار است ضمن دیدار رسمی و انجام مذاکرات سیاسی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، علیرضا دلخوش سفیر جمهوری اسلامی ایران در کلمبو در آستانه سفر یک روزه آیت الله سید ابراهیم رییسی به سریلانکا و در خصوص اهمیت و برنامه های این سفر بیان کرد: سفر آقای رییسی در پاسخ به دعوت رسمی آقای رانیل ویکرمسینگه رییس جمهور سریلانکا از رییس جمهور کشورمان در نیویورک و بنا به دعوت رسمی رییس جمهور سریلانکا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سفر نخستین سفر رییس جمهور ایران به سریلانکا از سال 1387 و بعد از گذشت 16 سال انجام می شود، افزود: آقای رییسی به همراه رییس جمهور سریلانکا قرار است پروژه چند منظوره اومااویا شامل دو سد و یک نیروگاه برقی که توسط شرکت فرآب ساخته شده را افتتاح کنند.

این پروژه 120 مگاوات برق تولید و وارد شبکه برقی سریلانکا کرده و علاوه بر آن پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی سریلانکا را تحت آبیاری قرار خواهد داد.

دلخوش در تشریح اهمیت این پروژه عنوان کرد: این پروژه در راستای صدور خدمات فنی مهندسی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای حوزه جنوب آسیا انجام می شود و شرکت فرآب توانسته با بالاترین استانداردهای م


برچسب ها: سریلانکا - رییس جمهور - رییس - جمهور - رییسی - آیت الله سید ابراهیم رییسی - جمهوری اسلامی ایران
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های سفر رییسی به سریلانکا

برنامه های سفر رییسی به سریلانکا