مطالب مرتبط:
بورل اوضاع غزه را بدتر از ویرانه های آلمان در جنگ جهانی دوم توصیف کرد
بورل: اسراییل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
«بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
تحلیلگر صهیونیست: پیروزی در جنگ غزه نزدیک نیست
هلاکت یک فرمانده بلندپایه ارتش اسراییل در جنگ غزه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 ساعت 06:452024-04-24بين الملل

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه های آلمان در جنگ جهانی


جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اوضاع وخیم انسانی در غزه گفت که شمار شهرهایی که بر اثر حملات رژیم اسراییل در این باریکه ویران شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از 34 هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و 75 درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه 19 میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از 60 درصد زیرساخت های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و 35 درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت: از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل 249 امدادگر کشته شده اند که در میان آنها، 181 کارمند سازمان ملل متحد بوده اند.

(رژیم) اسراییل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه نگارانی که در جریان حملات اسراییل کشته شده اند وحشت زده ایم؛ حدود 100 روزنامه نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از 6


برچسب ها: بورل - امدادگر - اسراییل - سازمان ملل متحد - اتحادیه اروپا - درصد - رژیم اسراییل
آخرین اخبار سرویس:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه های آلمان در جنگ جهانی

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه های آلمان در جنگ جهانی