مطالب مرتبط:
احمدی نژاد در بوداپست چه می کند؟
بازدید دکتر احمدی نژاد و هیات همراه از موزه دانشگاه ملی لودوویکا در بوداپست
تشخیص موضوعات در افراد متفاوت است؛ مشورت به استقلال قاضی خدشه وارد نمی کند
مشعل المپیک وارد فرانسه شد
تاکید حجت الاسلام قمی برترمیم زخم های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 ساعت 08:502024-05-09بين الملل

شی وارد بوداپست شد


«شی جین پینگ» رییس جمهور چین در جریان سفرهای اروپایی اش این بار وارد بوداپست، پایتخت مجارستان شد تا دیداری با مقامات این کشور از جمله نخست وزیر «ویکتور اوربان» داشته باشد.

- شی جین پینگ رییس جمهور چین در جریان سفرهای اروپایی اش این بار وارد بوداپست، پایتخت مجارستان شد تا دیداری با مقامات این کشور از جمله نخست وزیر ویکتور اوربان داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در متن سخنرانی رییس جمهور چین در بدو ورود به مجارستان آمده است که این کشور و مجارستان دوستان و شرکای خوبی هستند و اعتماد مشترکی میان دو کشور برقرار است.

خبرگزاری شینهوا به نقل از رییس جمهور چین گزارش داد: خوشحالم از اینکه در جریان یک سفر کاری به کشور زیبای مجارستان به دعوت گران قدر رییس جمهور تاماس سولیوک و نخست وزیر ویکتور اوربان سفر می کنم.

شی جین پینگ ضمن آنکه از طرف دولت و مردم چین برای کشور و مردم مجارستان ابراز امیدواری کرد تا بهترین ها برایشان رقم بخورد، گفت که مجارستان تاریخ پرافتخار و میراث فرهنگی عمیقی دارد و هم چنین مردمانش سخت کوش، باهوش، پیشگام و خلاق هستند.

شینهوا گزارش کرد که در سال 1949 مجارستان یکی از اولین کشورهایی بود که روابط دیپلماتیک را با جمهوری خلق چین ایجاد کرد و در سال 2004 این دو کشور تصمیم گرفتند شراکت دوستانه و همکاری را برقرار کنند.


برچسب ها: رییس جمهور چین - مجارستان - رییس جمهور - ویکتور اوربان - شی جین پینگ - نخست وزیر - جمهور
آخرین اخبار سرویس:

شی وارد بوداپست شد

شی وارد بوداپست شد