مطالب مرتبط:
برنج هم از تورم جا نماند!
قیمت برنج ایرانی نصف شد/ توضیح یک مقام صنفی درباره قیمت برنج در بازار
قیمت برنج ایرانی نصف شد/ توضیح یک مقام صنفی درباره قیمت برنج در بازار
قیمت برنج ایرانی نصف شد
چگونه قیمت برنج ایرانی در بازار شکست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 ساعت 12:402024-04-23اقتصادي

برنج هم از تورم جا نماند!


دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران اظهار داشت: در حالی که پیش بینی می شد در سال 1402 قیمت برنج ایرانی با تبعیت از نرخ تورم از 200 هزارتومان گذر کند، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، جماران نوشت: بازار برنج یکی از بازارهای مواد غذایی و کالای اساسی بوده که طی یک سال گذشته نوسانی نداشته و آرامش بر آن حکمفرما بوده است.

در وضعیت فعلی تولید برنج داخلی در 19 استان کشور به حدود 2 میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون و 400 هزار تن رسیده است، از طرف دیگر در سال گذشته یک میلیون و 800 هزار تن برنج نیز به کشورمان وارد شده که می توان گفت موجودی سال گذشته برنج حدوداً 4 میلیون و 200 تن بوده است.

این در حالی است که چندی پیش مرکز آمار رسماً اعلام کرد که هر ایرانی در یک سال، 35 کیلوگرم برنج مصرف می کند که به این معنی است که با توجه به حدود 90 میلیون نفر جمعیت کشورمان می توان گفت کشورمان سالانه به سه میلیون و 150 هزار تن برنج نیاز دارد.

براساس آمار گمرک در سال گذشته، ایران یک میلیون و 117 هزار تن برنج به ارزش یک میلیارد و 360 میلیون دلار وارد کرد، این در حالی است که در سال 1401 چیزی حدود یک میلیون و 780 هزار تن از این کالای اساسی به ارزش 2 میلیارد و 137 میلیون دلار وارد کشور شده بود.


برچسب ها: میلیون - برنج - کشورمان - هزار - کشور - گذشته - ایران
آخرین اخبار سرویس:

برنج هم از تورم جا نماند!

برنج هم از تورم جا نماند!