مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1403 ساعت 08:252024-04-07بين الملل

تصمیم سخت


رژیم اشغالگر قدس 7 ماه پس از آغاز جنگ غزه، چه دستاوردی داشته است، چه برنامه ای دارد و وضعیتش در داخل سرزمین های اشغالی و خارج از آن چگونه است؟ - رژیم اشغالگر قدس 7 ماه پس از آغاز جنگ غزه، چه دستاوردی داشته است، چه برنامه ای دارد و وضعیتش در داخل سرزمین های اشغالی و خارج از آن چگونه است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وطن امروز در سرمقاله امروز خود به قلم مهدی بختیاری نوشت: اگر جنگ 48-1947 را کنار بگذاریم (جنگی که یک سال به صورت جسته و گریخته ادامه داشت)، جنگ اخیر غزه (توفان الاقصی) طولانی ترین نبرد تاریخ منحوس رژیم صهیونیستی در این 8 دهه است.

اسراییلی که ورود به جنگ های طولانی را خط قرمز امنیت خود می دانست، حالا مجبور شده برای به دست آوردن دستاوردی حداقلی همچنان این نبرد طولانی را ادامه دهد و حتی جبهه های جدیدتری را هم باز کند.

چرا اسراییل حاضر شده است یکی از مهم ترین اصول دکترین امنیتی خودش را زیر پا بگذارد؟ قبل از آغاز حمله زمینی گسترده به غزه در 27 اکتبر 2023/ 5 آبان 1402، سران این رژیم 3 موضوع را به عنوان اهداف اصلی خود در جنگ معرفی کردند: 1- نابودی کامل حماس 2- تغییر در ساختار حاکمیتی غزه 3- آزادی همه اسرای شان بدون مذاکره.

بعد از 184 روز، اسراییل به هیچ کدام از این 3 هدف نرسیده و چشم انداز روشنی هم برای تحقق آنها وجود ندارد.


برچسب ها: سرزمین های اشغالی - رژیم اشغالگر قدس - رژیم اشغالگر - طولانی - روزنامه وطن امروز - اسراییل - اشغالگر
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم سخت

تصمیم سخت