مطالب مرتبط:
100 بنای تاریخی در کشور واگذار می شود |
47 بنای تاریخی در کشور برای احیا به بخش خصوصی واگذار شد
خانه تاریخی صادقی اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد
شاهکار جدیدی که ابهت یک بنای تاریخی را زیر سوال برد
شاهکار جدیدی که ابهت یک بنای تاریخی را زیر سوال برد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 فروردین 1403 ساعت 10:002024-04-11اقتصادي

100 بنای تاریخی در کشور واگذار می شود


مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی گفت: امسال 100 بنای تاریخی در کشور با رویکرد احیا، مرمت و بهره برداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، شهاب طلایی شکری شامگاه چهارشنبه در مراسم بهره برداری از خانه تاریخی صادقی اردبیل اظهار کرد: صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی سال گذشته چهار بنای تاریخی استان اردبیل را با رویکرد احیا، مرمت و بهره برداری مورد حمایت قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: با واگذاری این بناهای تاریخی به بخش خصوصی سعی شد تا در استان های مختلف کشور فعالیت های اقتصادی در بخش گردشگری رونق بیشتری بگیرد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی ادامه داد: امسال صندوق در تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم جهش در حوزه مرمت و بهره برداری از خانه های تاریخی را با همراهی مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی هدفگذاری کرده است.

طلایی شکری افزود: در استانی نظیر یزد 36 هزار پلاک، شیراز 350 هکتار بافت تاریخی و سایر استان ها نیز بافت های تاریخی باارزش شناسایی شده و احیا و مرمت آنها مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در استان اردبیل نیز خانه های واقع در محلات تاریخی اردبیل نظیر اوچدکان از دهه 80 خریداری شده و تملک شده اما این خانه ها اغلب به نقطه فرسایشی رسیده بودند که با همت دول


برچسب ها: تاریخی - احیای اماکن تاریخی - سرمایه گذاران بخش خصوصی - بهره برداری - اماکن تاریخی - صندوق توسعه - بنای تاریخی
آخرین اخبار سرویس:

100 بنای تاریخی در کشور واگذار می شود

100 بنای تاریخی در کشور واگذار می شود