مطالب مرتبط:
هر خودرو بعد از چندسال فرسوده می شود؟
هر خودرو بعد از چندسال فرسوده می شود؟
آیین نامه اسقاط خودرو های فرسوده ابلاغ شد
ابلاغ آیین نامه اسقاط خودرو های فرسوده
آیین نامه اجرایی اسقاط خودرو های فرسوده ابلاغ شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 فروردین 1403 ساعت 12:252024-03-26اقتصادي

هر خودرو بعد از چندسال فرسوده می شود؟


طبق آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده، سن فرسودگی انواع خودروها 10 تا 25 سال به تفکیک نوع خودروها مشخص شده است.

- محمد مخبر در 28 اسفند ماه سال گذشته، تصویب نامه هیت وزیران در موضوع آیین نامه اجرایی ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو را به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، وزات امور اقتصاد و دارایی، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ماده 2، این آیین نامه، سن فرسودگی انواع خودرو به تفکیک خودرو های سواری شخصی، خودرو های عمومی مسافری و خودرو های سنگین باری و حتی موتورسیکلت مشخص شده است که براساس آن سن فرسودگی انواع خودرو ها 10 تا نهایت 25 سال در نظر گرفته شده است؛ موتورسیکلت ها نیز بسته به بنزینی کابراتوری، بنزینی انژکتوری و برقی بین شش تا نهایت 15 سال فرسوده خواهند بود.

بر اساس آنچه که به تصویب هیات وزیران رسیده و در آیین نامه مذکور آمده است، سن فرسودگی انواع خودرو ها و موتورسیکلت ها به شرح جدول زیر است: در تبصره1، ماده 2 این آیین نامه در رابطه با خودرو های وارداتی، تاکید شده است که سن خودرو های وارداتی در صورت داشتن س


برچسب ها: خودرو - جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی - آیین نامه - فرسودگی - خودروها - ایران
آخرین اخبار سرویس:

هر خودرو بعد از چندسال فرسوده می شود؟

هر خودرو بعد از چندسال فرسوده می شود؟