مطالب مرتبط:
کلیدی ترین مسائل مطرح در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کدام است؟ 10 اختلاف اصلی الاغ ها و فیل ها
شکست حزب اردوغان در انتخابات شهرداری ها/ حزب جمهوری خواه خلق کنترل اکثر شهرداری های اصلی ترکیه را به دست گرفت / اردوغان: به نتیجه دلخواه نرسیدیم
برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه
برگزاری انتخابات حساس شهرداری ها در ترکیه
آغاز فرایند رای گیری انتخابات شهرداری ها در ترکیه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 فروردین 1403 ساعت 10:502024-04-01بين الملل

دولت ترکیه: انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام نداریم


دولت ترکیه گزارش ها درباره درخواست اپوزیسیون این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را رد و اعلام کرد انتخابات محلی ارتباطی با انتخابات سراسری ندارد.

- دولت ترکیه گزارش ها درباره درخواست اپوزیسیون این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را رد و اعلام کرد انتخابات محلی ارتباطی با انتخابات سراسری ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهمت اوچوم مشاور رییس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) گفت دولت ترکیه درخواست ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را رد کرده است و رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور طبق قانون تا سال 2028 در سمت خود باقی می ماند.

نتیجه شمارش آرا در انتخابات شهرداری ترکیه نشان می دهد که حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) برای اولین بار در 20 سال گذشته توانسته از حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات شهرداری ها پیشی بگیرد.

این در حالی است که حزب عدالت و توسعه که در سال 2001 تأسیس شد، از سال 2004 در تمام انتخابات شهرداری ها اول شده بود و پیروزی حزب گروه مخالف جمهوری خواه خلق ترکیه بر حزب حاکم در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.

از این رو، کارشناسان بر این باورند که با توجه به پیروزی به دست آمده و دشواری های اقتصادی موجود، حزب اپوزیسیون ترکیه حالا ممکن است خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری


برچسب ها: انتخابات - انتخابات ریاست جمهوری - انتخابات ریاست - برگزاری انتخابات - ریاست جمهوری - دولت ترکیه - جمهور
آخرین اخبار سرویس:

دولت ترکیه: انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام نداریم

دولت ترکیه: انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام نداریم