مطالب مرتبط:
عکس | حداقل دستمزد در هریک از کشورهای جهان عرب چقدر است؟
حداقل دستمزد در کشورهای عربی چقدر است؟
دولت رویکرد مشخصی در تعیین دستمزد ندارد
حداقل دستمزد در هریک از کشورهای جهان عرب
دستمزد کارگران در 1403، 4 دلار کمتر از 1402!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 فروردین 1403 ساعت 10:552024-04-11اقتصادي

افراد با دستمزد مکفی دنبال شغل کاذب نمی روند


کارشناس حوزه کار معتقد است اگر دستمزد کفاف هزینه های زندگی را بدهد افراد دیگر به سراغ مشاغل ناپایدار و کاذب نمی روند که بهره وری خاصی برای اقتصاد ندارد.

- کارشناس حوزه کار معتقد است اگر دستمزد کفاف هزینه های زندگی را بدهد افراد دیگر به سراغ مشاغل ناپایدار و کاذب نمی روند که بهره وری خاصی برای اقتصاد ندارد.

ناصر چمنی درگفت وگو با ایسنا، افزایش حقوق و دستمزد در کشور را منجر به تورم نداست و گفت: از نظر علمی و اقتصادی افزایش دستمزد در شرایط کنونی تاثیر خاصی بر افزایش تورم ندارد بلکه تورم ایجادی به دلیل اتفاقات دیگر در کشور به وجود می آید که یکی از مهم ترین آنها ناسازگاری اقتصادی و عدم کنترل بازار ارز و طلاست که نه تنها در بازارها بلکه به لحاظ روانی هم تاثیر می گذارد.

وی افزود: درصد افزایش دستمزد در سال 1402 برخلاف سال 1401 که 57 درصد تعیین شد، زیاد نبود ولی آیا تورم کاهش داشت؟ لذا نمی توان گفت که دستمزد عامل اصلی تورم در کشور است بلکه ناترازی های اقتصادی،کسری بودجه هایی که طی سال ها گریبانگیر دولت ها بوده و چاپ پول بدون پشتوانه باعث تورم شده است.

این کارشناس حوزه کار با یادآوری افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران گفت: اعتقاد من این است که هرچه دستمزد عادلانه و قانونی متناسب با معیشت و تورم به کارگر بدهیم باعث می شود که نیروی کار بی


برچسب ها: دستمزد - هزینه های زندگی - افزایش دستمزد - افزایش - اقتصاد - تورم - بهره وری
آخرین اخبار سرویس:

افراد با دستمزد مکفی دنبال شغل کاذب نمی روند

افراد با دستمزد مکفی دنبال شغل کاذب نمی روند