مطالب مرتبط:
ببینید | تلاوت سوره شمس توسط حضرت آیت الله خامنه ای
تلاوت سوره شمس توسط رهبر انقلاب (فیلم)
تلاوت سوره شمس توسط رهبر انقلاب + ویدئو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 فروردین 1403 ساعت 07:352024-03-25فرهنگي

شمس عارفی بزرگ و نامی در خوی


عیدنوروز سال 1403 که با ایام مبارک ماه رمضان مقارن شده در خوی جلوه های ویژه ای را از حضور علاقمندان فرهنگ و عرفان و هنر ایران اسلامی در مقبره شمس تبریزی رقم زده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی عیدنوروز سال 1403 که با ایام مبارک ماه رمضان مقارن شده در خوی جلوه های ویژه ای را از حضور علاقمندان فرهنگ و عرفان و هنر ایران اسلامی در مقبره شمس تبریزی رقم زده است.

شمس تبریزی آن عارفی که قرار دل از مولانا در قرن ششم ربود و مولانای جوان را در قونیه چنان شیفته خودش کرد که منبر و خدم و حشم را رها به سمت عرفان و عشق و حضور طریقت روی آورد و با توجه به اینکه شهر خوی در قرن ششم جزو شاهراه های اقتصادی منطقه محسوب می شد و چندین حوزه علمیه در خوی فعالیت می کردند شمس تبریزی در راه برگشت از قونیه در خوی ساکن شد و اکنون مقبره اش در خوی محل حضورعاشقان فرهنگ و عرفان ایران اسلامی از سراسر جهان است.

اولین مقصد گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به خوی مقبره شمس تبریزی است که با عشق و علاقه به دیدار شمس می آیند و جان و دلشان را با فرهنگ و عرفان ایران اسلامی تطهیر می کنند.

رضا از علاقمندان و عاشقان شمس تبریزی است که از کرمان تا خوی و مقبره شمس تبریزی با خودروی شخصی اش آمده است در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برایم بسیار باشکوه است که نمازم را در مقبره شمس در ماه مبارک


برچسب ها: شمس تبریزی - ایران اسلامی - تبریزی - جلوه های ویژه - عرفان - اسلامی - ماه رمضان
آخرین اخبار سرویس:

شمس عارفی بزرگ و نامی در خوی

شمس عارفی بزرگ و نامی در خوی