مطالب مرتبط:
خودکشیِ پرستارِ 32ساله کرمانشاهی | دبیرکل خانه پرستار: از چند ماه پیش، دیگر قراردادِ این پرستار تمدید نشده بود؛ بعد از آن هم مدتی بیکار ماند | در ایام کرونا، 27 درصد پرستاران افکارِ خودکشی و 9 درصد هم آمادگی برای خودکشی داشتند | پرستاران بعد از پایانِ کرونا مطالباتشان نادیده گ
چرا افراد جوان براثر کرونا فوت می کنند؟ اگر این نشانه ها را دارید سریع به بیمارستان مراجعه کنید
هشدار مهم؛ شیوع سویه جدید کرونا و «آدونوویروس» در ایران
خاطره جالب و خنده دار حامدآهنگی وقتی از او تست کرونا گرفتن😂فقط حرف آخر بیرانوند که از خنده غش میری
آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 فروردین 1403 ساعت 14:452024-04-09پزشكي

کرونا دارم یا آنفلوآنزا؟


این روزها خیلی از افراد را می بینیم که علائمی شبیه کرونا و سرماخوردگی دارند، اما نمی دانند به کدامیک از آنها مبتلا شده اند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، این روزها خیلی از افراد را می بینیم که علائمی شبیه کرونا و سرماخوردگی دارند، اما نمی دانند به کدامیک از آنها مبتلا شده اند.

خیلی از آنها می گویند با آن که بیش از 4 سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد، اما هنوز متوجه نمی شویم علائمی که درگیر آن شده ایم، مربوط به سرماخوردگی است یا آنفلوآنزا یا کرونا! متأسفانه عده ای از پزشکان نیز نوع ویروس را به درستی تشخیص نمی دهند و با تجویز درمان های اشتباه، موجب طولانی شدن روند درمان می شوند.

این در حالی است که برخی متخصصان معتقدند با دسته بندی ویروس های تنفسی می توان تا حدود زیادی آنها را از یکدیگر تشخیص داد و برای درمان درست اقدام کرد.

در فصل بهار و به دلیل پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروزی و سفرها و نیز به این دلیل که هنوز از زمستان فاصله نگرفته ایم، آمار ابتلا به عفونت های تنفسی افزایش قابل توجهی می یابد و خیلی از افراد به صورت خانوادگی درگیر این عفونت ها می شوند.

به گفته پزشکان هرقدر به سمت گرم شدن هوا برویم، شیوع ویروس های تنفسی کمتر می شود اما ویروس کرونا را فعلا به صورت چهارفصل خواهیم داشت.


برچسب ها: سرماخوردگی - کرونا - آنفلوآنزا - شیوع ویروس کرونا - ویروس - درمان - تعطیلات نوروزی
آخرین اخبار سرویس:

کرونا دارم یا آنفلوآنزا؟

کرونا دارم یا آنفلوآنزا؟