مطالب مرتبط:
کاشت و برداشت خانگی؛ واسه باغچه نداشتن غصه نخور با تخته و گونی این باغچه رو بساز
عدد امروز: 42 درصد / پیامد رشد بالای اجاره مسکن چه بود؟
تجلیل رییس جمهور مصر از برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن
«رایحه زندگی ابدی»؛ بدن زنان مصر باستان چه بویی می داد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1403 ساعت 12:202024-04-07فرهنگي

اهرام مصر، تخته نرد و عدد هفت


کتاب های «تخته نرد از آغاز تا امروز»، «دانش ایرانی و اهرام مصر» و «هفت در استوره ها و باورها» نوشته محمدرضا (کوروش) خرمی منتشر شد.

- کتاب های تخته نرد از آغاز تا امروز ، دانش ایرانی و اهرام مصر و هفت در استوره ها و باورها نوشته محمدرضا (کوروش) خرمی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تخته نرد از آغاز تا امروز نوشته محمدرضا خرمی در 154 صفحه با شمارگان 500 نسخه و بهای 295 هزار تومان در انتشارات واژه آرا منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: در داستان های پهلوانی وقتی دو مبارز وارد آوردگاهی می شدند، برای یکدیگر رجز می خواندند تا در دل حریف بیمی افکنند و می دانستند از دست دادن روحیه به معنای شکست است و در بازی نرد نیز چنین است؛ اگر در آوردگاه، حریف شکست خورده جان می باخت، در عرصه تخته نرد تنها یک نوبت بازی را باخته و فرصتی دیگر برای جبران وجود دارد.

زیبایی این بازی که بخشی از پیروزی آن ناشی از نشستن تاس هاست، در کُری خواندن های آن است و این بازی شیرین و سرگرم کننده نه تنها دو سوی بازی که تماشاکنندگان را نیز آکنده از شور و سرخوشی می گرداند و آنچنان در فرهنگ ایران و فراتر در خاورمیانه رواج یافته که انواع ضرب المثل ها بر اساس آن ساخته و بسیار اشعار سروده شده.


برچسب ها: اهرام مصر - دانش ایرانی - محمدرضا - نوشته - تخته - منتشر - امروز
آخرین اخبار سرویس:

اهرام مصر، تخته نرد و عدد هفت

اهرام مصر، تخته نرد و عدد هفت