مطالب مرتبط:
بیت آیت الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
زهرا شجاعی؛ مدافع حقوق زنان به سبک اصلاحات
بیانیه مجمع زنان اصلاح طلب درباره «زهرا شجاعی»
تصاویر/ اجتماع بانوان بسیجی برازجانی در محکومیت بی حرمتی به زنان غزّه
اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 ساعت 08:002024-03-28سياسي

زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه ها


از رفتارها و گفتارهای سه سال پایانی یکی به چالش کشیدن تفسیر شورای نگهبان بر سر جنسیت کاندیداهای ریاست جمهوری بود و دیگری ترک برنامه تلویزیونی امیر حسین ثابتی بعد از اتهام زنی های میهمان تلفنی و سرانجام تفکیک اجبار از وجوب در بحث حجاب زنان.

- از رفتارها و گفتارهای سه سال پایانی یکی به چالش کشیدن تفسیر شورای نگهبان بر سر جنسیت کاندیداهای ریاست جمهوری بود و دیگری ترک برنامه تلویزیونی امیر حسین ثابتی بعد از اتهام زنی های میهمان تلفنی و سرانجام تفکیک اجبار از وجوب در بحث حجاب زنان.

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- هر چند زهرا شجاعی اولین زنی نیست که در جمهوری اسلامی مشاور رییس جمهوری در امور زنان و رییس دفتر بانوان شد، اما نخستین زن در جمهوری اسلامی است که در جایگاه بالای مدیریتی قرار گرفته و پس از آن معاون رییس جمهوری در امور زنان شده است.

   او سه شنبه 7 فروردین 1403 در حالی درگذشت که شدت بیماری  از پیش چنین خبر می داد.

    زهرا شجاعی در دولت سازندگی مشاور وزیر کشور (عبدالله نوری) شد و با پیشنهاد او بود که هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری دفتر امور بانوان تشکیل داد و اگرچه از او خواست خود مسؤولیت آن را بر عهده گیرد اما خانم شجاعی، خانم شهلا حبیبی را پیشنهاد کرد و برای نخستین بار در جمهوری اسلامی زنی وارد جمع مردانه هیات دولت شد.


برچسب ها: کاندیداهای ریاست جمهوری - جمهوری - برنامه تلویزیونی - جمهوری اسلامی - شورای نگهبان - ریاست جمهوری - رییس جمهوری
آخرین اخبار سرویس:

زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه ها

زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه ها