مطالب مرتبط:
آبگیری سد تاخیری _تغذیه ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر
با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد
سامانه بارشی در راه زنجان است
نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب/ در سفرهای برون شهری احتیاط کنید
پیش بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 فروردین 1403 ساعت 14:252024-03-27اقتصادي

آبگیری سد تاخیری _تغذیه ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر


طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس، سد تاخیری _تغذیه ای تنگ خمار در بارش های اخیر، یک میلیون و هشتصد هزار متر مکعب آبگیری شده است.

- ایسنا/فارس طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس، سد تاخیری _تغذیه ای تنگ خمار در بارش های اخیر، یک میلیون و هشتصد هزار متر مکعب آبگیری شده است.

سیاوش بدری امروز، 8 فروردین با اشاره به اینکه آبگیری سد در سامانه بارشی اخیر به میزان یک میلیون و هشتصد هزار متر مکعب کمک شایانی به پرآب شدن منابع زیر زمینی پایین دست سد می کند افزود: سد تأخیری- تغذیه ای تنگ خمار بر روی رودخانه کنکان از سر شاخه های رودخانه شور جهرم است، که در نهایت به رودخانه قره آغاج می ریزد این سد با هدف تنظیم آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی پایین دست در فاصله 18 کیلومتری جنوب شرقی فسا احداث شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس هدف از احداث سد تنگ خمار را کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت های آن و ذخیره موقت آوردهای فصلی رودخانه کنکان و نیز تخلیه تدریجی آن در مسیل دانست و گفت: با این فرایند ذخیره سازی و تخلیه، تغذیه آبخوان آبرفتی دشت شیبکوه در پایین دست به خوبی انجام می شود و همچنین با جلوگیری از خسارت سیلاب های مخرب رودخانه در فصول پرباران از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل می آید.


برچسب ها: شرکت آب منطقه ای فارس - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای - شرکت آب منطقه ای - آب منطقه ای - آبگیری - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای - سامانه بارشی
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری سد تاخیری _تغذیه ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر

آبگیری سد تاخیری _تغذیه ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر