مطالب مرتبط:
پژوهشگران گوش انسان را چاپ کردند!
چرا انسان در شب های قدر عاقبت به خیر می شود؟
چشم انسان زیر میکروسکوپ خارق العاده است (فیلم)
مقصود فراستخواه: مشیت الهی این است که انسان با اختیار راه کمال را طی کند/ همه باید تلاش کنیم دین به جامعه برگردد/ دین می تواند یکی از منابع بزرگی باشد که به اخلاق اجتماعی کمک کند
خط قرمزهای ربات انسان نمای زن عربستان / عکس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 فروردین 1403 ساعت 10:152024-03-31پزشكي

چاپ سه بُعدی گوش انسان برای پیوند


بسیاری از جراحان با استفاده از غضروف برداشته شده از دنده های کودک، گوش جایگزین می سازند که یک کار دردناک است و زخم هایی را به جا می گذارد.

اگرچه گوش پیوندی چاپ سه بعدی را می توان به گونه ای ساخت که شبیه به گوش دیگر گیرنده باشد اما معمولا انعطاف پذیری مشابهی ندارد.

- پژوهشگران آمریکایی با استفاده از روش چاپ سه بُعدی، یک نمونه از گوش انسان ساخته اند که بسیار شبیه به گوش واقعی به نظر می رسد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با استفاده از این روش به نظر می رسد به زودی می توان گوش مورد نیاز برای پیوند را با روش چاپ سه بعدی ساخت.

  به نقل از بیواینجینیر، پژوهشگران کالج پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine) و کالج مهندسی کرنل (Cornell Engineering) با استفاده از روش های پیشرفته مهندسی بافت و یک چاپ گر سه بعدی، نمونه ای را از گوش انسان بالغ ساخته اند که طبیعی به نظر می رسد.

  این پژوهش، نویدبخش ساخت گوش پیوندی با آناتومی کاملا مشخص و ویژگی های بیومکانیکی درست برای کسانی است که با ناهنجاری مادرزادی به دنیا می آیند یا گوش خود را در اواخر زندگی از دست می دهند.

  دکتر جیسون اسپکتور (Jason Spector) رییس بخش جراحی پلاستیک و ترمیمی در بیمارستان نیویورک و استاد جراحی پلاستیک در کالج پزشکی ویل کرنل گفت: بازسازی گوش به چندین عمل جراحی و هنر فوق العاده نیاز دارد.


برچسب ها: استفاده - پیوند - ساخت - چاپ سه بعدی - سه بعدی - پژوهشگران - انسان
آخرین اخبار سرویس:

چاپ سه بُعدی گوش انسان برای پیوند

چاپ سه بُعدی گوش انسان برای پیوند