مطالب مرتبط:
انیمیشن بلیچر ریپورت به مناسبت قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
ثبت رکورد جدید رونالدو در دنیای فوتبال
جانشین ساری در لاتزیو انتخاب شد
«ماتورین»، لاک پشت غول پیکر دنیای واقعی کشف شد!/ عکس
این استقلالی باید جانشین بیرانوند شود!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1402 ساعت 13:052024-03-16فرهنگي

میازاکی؛ پیرمرد بی جانشین دنیای انیمیشن


کسب دومین جایزه اسکار برای «هایائو میازاکی» انیماتور سرشناس ژاپنی، بحث ها پیرامون بازنشستگی این سینماگر 83 ساله را بار دیگر بر سر زبان ها انداخته است.

- کسب دومین جایزه اسکار برای هایائو میازاکی انیماتور سرشناس ژاپنی، بحث ها پیرامون بازنشستگی این سینماگر 83 ساله را بار دیگر بر سر زبان ها انداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لحظه ای که پسر و مرغ ماهیخوار به عنوان برنده بهترین انیمیشن بلند در مراسم اسکار 2024 معرفی شد، به ژاپن این فرصت را داد تا به تأثیر عظیم هایائو میازاکی توجه کند و به این فکر کند که آیا این مرد 83 ساله واقعاً ساخت فیلم را به پایان رسانده است یا خیر؟! وقتی صحبت هایی درباره بازنشستگی میازاکی مطرح شده بود، استودیو جیبلی که میازاکی از اواسط دهه 1980 فعالیت خود را در آنجا آغاز کرد، کمتر به کسب دومین اسکار فکر کرده بود.

ظاهراً عدم حضور میازاکی در مراسم سال 2003 اعتراضی به جنگ تحت رهبری ایالات متحده در عراق بود، اما غیبت اخیر او در اسکار 2024 به دلیل بی میلی به سفر - احتمالاً به دلیل سن بالای او - تلقی شده است.

موفقیت پسر و مرغ ماهیخوار که شخصی ترین برخورد میازاکی با وحشت جنگ محسوب می شود، او را به مسن ترین کارگردانی تبدیل کرد که تا به حال نامزد بهترین انیمیشن بلند شده است و این تنها دومین انیمیشنی بود که با دست طراحی، موفق به کسب


برچسب ها: هایائو میازاکی - بازنشستگی - جایزه اسکار - اسکار - انیمیشن - بهترین انیمیشن - ژاپن
آخرین اخبار سرویس:

میازاکی؛ پیرمرد بی جانشین دنیای انیمیشن

میازاکی؛ پیرمرد بی جانشین دنیای انیمیشن