مطالب مرتبط:
سیاست، اقتصاد را زجر می دهد / چرا آمریکا از چین عذرخواهی کرد؟ / لایه ای از قدرت، توسعه را خلاف پایداری سیاسی و اجتماعی می داند
مهمترین چالش اقتصاد انرژی در ایران، تنش های سیاسی و ژئوپلیتیک است
اقتصاد روسیه انتظارات بدبینانه را پشت سر گذاشت
گردش چرخ اقتصاد در منطقه آزاد ارس
عدم وجود کار تیمی و گفتگو، مشکل بزرگ اقتصاد استان کرمان است/ پنجره جمعیتی در استان در حال کاهش است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1402 ساعت 12:202024-03-13اقتصادي

اقتصاد سیاسی طلای سیاه


بازار نفت را باید مستعدترین بازار جهانی دانست که با رخدادهای ژئوپلیتیک در تقارن قرار دارد و حتی می توان از واژه های آشنایی همچون پترودلار یا مکانیزم های مدیریت قیمتی آن سخن گفت.

- اینکه یک بازار چگونه فراتر از داده های منطقی خود همچون تولید و تقاضای موثر، نوسان نرخ پیدا می کند خود یک تخصص است که به رخدادهای پیچیده بسیاری مربوط خواهد بود از جمله ارزش دلار، ذخایر استراتژیک جهانی و میزان تزریق آنها، نرخ بهره و معاملات در بازارهای آتی که تجمیع این مواد چهره بازار نفت را ترسیم می کند.

درخصوص این پیچیدگی ها با دکتر احمد جزایری؛ نویسنده و پژوهشگر حوزه نفت و پتروشیمی به گفت وگو نشستیم که متن آن را در ادامه می خوانید.

هژمونی دلار در اقتصاد جهانی چگونه شکل گرفت و از چه زمانی با بازار نفت پیوند خورد؟ برای پاسخ به این پرسش باید ابتدا نگاهی تاریخی به حضور دلار در تعاملات جهانی داشته باشیم.

از این منظر بسیاری22سپتامبر 1931 را آغاز فروپاشی امپراتوری بریتانیای کبیر می دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدنیای اقتصاد، بریتانیای مقروض و ویران از جنگ جهانی اول که سال ها در رقابت با ایالات متحده بود، تلاش کرد تا ارزش پوند استرلینگ خود را به عنوان ارز مرجع در تمامی بانک های مرکزی تثبیت کند و سیتی در لندن که نزدیک به یک قرن مرکز مالی جهان محسوب می شد را کماکان در


برچسب ها: بازار - بازار نفت - جهانی - دلار - ذخایر استراتژیک - داده - اقتصاد
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد سیاسی طلای سیاه

اقتصاد سیاسی طلای سیاه